Pages

23 mars 2015

Vissa drömmar kan kännas omöjliga att nå, men...

Jag har både en drömskola och en dröm om hur världens skulle kunna vara. Detta kan ju kännas helt omöjligt men jag fortsätter drömma för att jag mår bra av det. Ibland kan jag bli arg av hur saker och ting ser ut här i världen då försöker jag lugna ner mig och göra saker för andra i min närhet och för mig själv som ger mig godare känslor.

Min dröm nu då.. Det som bloggen egentligen handlar om. Träning och bra mat för alla, men mitt fokus med träningen riktas mot barn. Med barn menar jag personer upp till 18-20 år.

Tänk om jag kunde få med mig arbetsförmedlingen, försäkringskassan, socialförvaltningen och skolorna med på tåget.Då skulle min vision se ut så här:

  • barnen välmående ska inte bli bortskyfflad på grund av ekonomiska problem
  • föräldrarkurser, "bra mat behöver inte kosta mer" och "träning hemma, för alla"
  • ungdomar som hamnat mellan stolarna skall inte "tappas bort" av samhället, fånga upp de i tid, ge de något som stärker deras bild av sig själva
  • elever med särskilda behov skulle kunna ha träning på schemat, de behöver ofta "göra slut på sig" för att klara av dagen och för att få en god sömn
  • studiebesök av klasser från stans skolor eller schemalagd återkommande träning och små kurser i vilken mat som är bra för kroppen (står i läroplanen i ämnet idrott, Skolverket 2011)
  • stärka barn, ungdomar och vuxnas självkänsla och självförtroende med träning där man tävlar enbart mot sig själv
Kortfattat om detta är att jag vill att alla ska kunna ta del av min dröm..... Jag har en känsla av att de som behöver lära sig mest om detta har aldrig haft möjlighet vare sig ekonomiskt eller personligt.



Kram Malin

0 kommentarer:

Skicka en kommentar