Pages

22 mars 2015

Detta facebookinlägg väckte något i mig

Jag skrev detta när jag var på damrummet imorse och detta fick mig att starta denna blogg..
"Jag har en stark dröm... Om att producera ren mat i koppling till en tränings - och hälsoanläggning. Ett hak där man kan hänga före och efter träningen. Där serveras både post och premål i anslutning till din träning. Inga konstigheter bara ren mat som våra kroppar är menad att få i sig. Mat som är optimal för ditt mål med träning eller som gör att din kropp mår bättre och håller längre. Tänk vad härligt att köpa med sig en låda god mat som du kan äta på lunchen eller middagen. Tänk va härligt att få en brunch i goda människors lag... Jag har en dröm i denna dröm. Att bli PT för barn... Tänk att få träna barns kroppar som vi är menade att röra på oss, i grupp eller ensam. Träning som är gjord för att alla barn med olika förutsättningar klarar av och tycker är rolig. Alla är olika, har olika förutsättningar, har olika stark självkänsla och tro på sig själva... Där kommer min utbildning och erfarenhet inom att leda, min pedagogiska och min lärande kapacitet in....
Ett bra paket! Eller hur? Så jag väntar på att någon som brinner för hälsa öppnar en Box i en trevlig industrilokal nära naturen och låter mig få ta del av några kvm så blir detta en framtidens portal för att bemästra all sjukdom och ohälsa i världen... ❤️❤️❤️ det enda jag behöver är en vedgrill och gasolspis! Råvarorna fixar jag samt ett jäkla gott humör och ett brinnande intresse!"

Jag sitter här med olika bokstavsarmband på min arm som jag köpt för att bidra med min röst...
"FUCK CANCER" och "BOTA DIABETES". Jag kan inte bota någon av dessa jävliga sjukdomar, jag är ingen läkare eller forskare i ämnet. Men kan det vara så att man kan kriga mot dessa med god hälsa, på både in - och utsida, ren mat och träning??? Så går mina tankar och framförallt frågar jag mig VARFÖR?

Kram Malin

0 kommentarer:

Skicka en kommentar